“Határtalanul” 2018

„Határtalanul” 2018

Iskolánk 7. osztályos tanulói negyedik alkalommal vettek részt a Határtalanul programban, a célállomás Románia volt. Románia kedvelt kirándulóhelyünk, több egynapos kirándulást szerveztünk már oda.

Most a „Határtalanul” program segítségével négy napot tölthettek a gyerekek külföldön. Ez a négy nap jó alkalom volt arra, hogy bővíthessék az eddig megszerzett történelmi, irodalmi, természettudományi ismereteiket, és életre szóló élményeket szerezzenek. Hosszas előkészítő munka után, 2018. szeptember 24-én kezdődött el közös utazásunk. A feszített tempójú kirándulás során igyekeztünk minél több partiumi, szilágysági emlékhelyet felkeresni, és megkoszorúzni nagy költőink szobrát.

A kirándulás négy napja alatt bejártuk Erdély nagy részét. 2018. szeptember 24-én megtekintettük a Tordai-hasadékot, a sóbányát és a Medve-tavat, majd elfoglaltuk szállásunkat Gyergyószentmiklóson. A szállással nagyon meg voltunk elégedve, finom ételek és kényelmes szobák várták a fáradt utazókat.

Szeptember 25-én meglátogattuk a Gyilkos-tavat, és a Medve-tót, majd gyalogtúrát szerveztünk a környék látványosságainak a megtekintésére. A gyerekek kellemesen elfáradtak, jól esett a vacsora, és az esti pihenés.

Szeptember 26-án meglátogattuk a Gyergyószentmiklósi Magyar általános iskola tanulóit, akikkel egy kellemes délelőttöt töltöttünk el. A gyerekek sokat beszélgettek és új barátokra találtak. A program végét egy vetélkedővel zárták. A finom ebéd után elindultunk Székelyudvarhelyre, út közben megkoszorúztuk Tamási Áron emlékművét. A szállás elfoglalása után sétáltunk egyet a városban, megnéztük a város nevezetességeit. Szeptember 27-én este érkeztünk haza.

Hazaérkezésünk után következett a szerzett ismeretek, látottak rendszerezése az értékelő órákon. Megnéztük a készített fényképeket és megbeszéltük élményeinket.

Köszönjük, hogy részesei lehettünk a nemzeti összetartozás érzését erősítő programnak!