“Határtalanul” 2015

„Határtalanul”- 2015

Iskolánknak végre (harmadik próbálkozás után) sikerült nyernie a hetedik osztályosoknak szóló Határtalanul című pályázaton. Célállomásunk Románia volt, hisz egyrészt közelebb van hozzánk, másrészt több egy napos kirándulást szerveztünk már oda, kedvelt kirándulóhelyünk. A Határtalan ismeretek című pályázatunk „Tudod!” alcímmel ráirányította a tanulók figyelmét az eddig megszerzett tudásanyagukra, ezeket a történelmi, irodalmi, természettudományi ismereteket bővítettük. A Nemzeti Összetartozás Napját szerettük volna külhoni magyarokkal tölteni, baráti kapcsolatokat kiépíteni ottani hasonló korú gyerekekkel.

Hosszas előkészítő munkaszervezés után megkezdődhetett a 2015. június 03-05-ig tartó életre szóló élményt nyújtó kirándulás. Székelyudvarhelyen és környékén töltött három napot az osztály, a Tamási Áron Gimnázium Kollégiumában volt mindkét éjszaka a szálláshely. Több tanulónk ekkor volt először távol az otthonától, már az autóbuszos hosszú utazás, a kollégiumi élet is újdonságnak számított. Nagy szeretettel fogadtak bennünket a hetedikesek, közösen vettünk részt a városi Táncházon, ahol székelyföldi táncokat tanultunk.

Csak két órán át esett az eső az utunk alatt, hát az pont a szentegyházi fürdőzés idejére esett!

A trianonra emlékező ünnepi műsor Székelyudvarhely főterén újra eszünkbe jutatta: „Mi egy vérből valók vagyunk.”

Tervszerűen megtekintettük még Kolozsvár nevezettességeit, koszorú helyeztünk el Mátyás király szobránál, jártunk a Házzsongárdi temetőben és a pompázatos botanikus kertben. Nekünk alföldi embereknek komoly erőpróbát jelentett a Hargitán lévő túra, valamint a Balu Kalandpark. Megkoszorúztuk Tamási Áron sírját Farkaslakán, sétáltunk Korondon a kézművesség hazájában.

Kissé félelmetesnek tartottuk a parajdi sóbányában levezető utat a zsúfolt buszon, de a lenti jó levegő, a látványosságok kárpótoltak bennünket.

Hazaérkezésünket követően rendszereztük a látottakat, megnéztük a sok-sok fényképet, majd egy kérdéssora válaszoltak a résztvevők. A projektnap már játékos formában elevenítette fel emlékeinket, az akadályverseny állomásai felidézték a látott városokat, élményeinket pedig közkinccsé tettük iskolánkban és falunkban.

Köszönjük, hogy személyesen is átélhettük a nemzeti összetartozást!